29 Nis 2017

#

Gelin Buketi Nasıl Yapılır?





                                                                   Merhaba!

Günün ikinci yazısı ile karşınızdayım! Her gelin kusursuz bir gelinlik, kusursuz bir saç, kusursuz bir makyaj ve kusursuz bir gelin çiçeği ister. Kimisi çiçeği kendisi araştırır bulur, kimisi bir yakınına tarif eder nasıl bir şey istediğini ve ona aldırır. Genellikle içine sinen bir gelin çiçeği bulmak zor olur.




                                  



Ben genelde garantici bir insan olduğum ve bir şeylerle uğraşmayı çok sevdiğim için işimi şansa bırakmak yerine gelin çiçeğimi kendim yapmayı tercih ederdim.


Öncelikle bir düşünün gelin çiçeğiniz canlı çiçeklerden mi olsun yok yapay çiçeklerden mi?  Şimdi 'Canlı çiçek yapay çiçek gibi durur mu?' diye düşünüyor olabilirsin ancak artık 2017 yılındayız ve canlı gibi duran birçok yapay çiçek çeşidi mevcut. Ben yapay çiçek tercih ederdim. Hem uzun yıllar onu saklayabilirim. Kim bilir belki benim gelin çiçeğim, kızımın gelin çiçeği olur... Düşüncesi bile güzel...







Gelin çiçeği yapmak için malzemeler:

İstediğiniz renklerde ister canlı ister yapay çiçekler (İnternet'te gördüğüm en güzel yapay çiçekler Aliexpress'te var. Ancak biraz araştırırsanız sizin bulunduğunuz şehirde güzel yapay çiçekler satan bir yer bulabilirsiniz.)

Jüt ip veya Jüt kumaş (İnternet'te bulabilirsiniz.)

Eğer jüt kumaş kullanacaksanız çiçeklerinize uygun renkte kalın dantel kurdele




Öncelikle çiçekleri bir demet haline getirin. Daha sonra eğer sapları çok uzunsa onları eşit olacak şekilde keserek kısaltın. Yapay çiçek kullanacaksanız içlerinde metal olduğu için makasla kesemezsiniz. Bir pense işinizi görür.






Çiçekleri eşit boya getirdikten sonra bir koli bandı ile sap kısmını bantlayıp çiçekleri sabitleyin. Daha sonra jüt ip kullanacaksanız düzgünce sarıp en son kalan kısmı bir silikon ile göze batmayacak bir noktaya yapıştırdıktan sonra çiçeğiniz hazır hale geliyor. Eğer jüt kumaş kullanacaksanız jüt kumaşı çiçeğin etrafına sardıktan sonra kumaştan biraz daha az kalınlıkta olan dantel kurdeleyi sadece bir kat olacak şekilde döndürüp uçlarını silikon ile yapıştırın. İşte her şey bu kadar! Birde görsel açıdan anlatmak için yabancı bir kaynaktan bulduğum aşağıda ki fotoğrafı paylaşıyorum sizlerle.


İsterseniz iki adet gelin çiçeği hazırlayıp birini düğün sonunda atabilir, diğerini saklayabilirsiniz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.Görüşleriniz benim için değerli.

@bilgilikus