18 May 2017

#

23 Liraya Brezilya Fönü Nasıl Yapılır?



                                                                             Merhaba!

Başlığı görünce kısa süreli bir şok yaşamış olabilirsiniz. Ama yanlış okumadınız merak etmeyin. 23 liraya brezilya fönü nasıl yapılır onu anlatacağım. Şimdiye kadar 3 kere saçlarıma brezilya fönü yaptırdım. 1 kerede evde kendim yapmıştım(!). İlk yaptırdığım kuaförde brezilya fönünün kalıcılığını pek beğenmemiştim. Ancak saçımı inanılmaz besledi ve benim sürekli kırık olan saç uçlarım toparlandı, asla ensemden aşağı dökülmeyen saçlarım çok hızlı bir şekilde uzadı. Ancak istediğim hem beslenmesi hemde kalıcı bir düzlük sağlamaktı. Saçlarımı uzatmayı düşündüğüm zamanlarda elimin altında olsun diye bu kuaförü not ettim ve kalıcı düzlük sağlayacak bir keratin markası arayışına giriştim.



  Herkesin bahsettiği  bir markanın (Google'a brezilya fönü yazınca direk o marka çıkıyor. Ancak şimdi başka bir markadan bahsedeceğim için bu markanın adını geçirmeyi uygun bulmuyorum.) brezilya fönü setinden sipariş edip evde kendim yaptım. Ancak değil bir düzlük saçıma hiç bir katkısı olmadı. Hiç memnun kalmadım. İlgili markayı aradığımda bu durumla ilgilenen olmadı.Çünkü uygulamamda bir hata yoktu. Kaldı ki bu tarz şeylere eli yatkın bir insan olarak hiç zorlanmadım da ancak sonuç olarak o kadar para çöpe gitti yani.



 Daha sonra başka bir kuaförde yaptırmaya karar verdim. Bu kuaförde yaptırdığım brezilya  fönü inanılmaz kalıcı oldu. İlk yaptırdığım brezilya fönündeki gibi çok hızlı bir uzama olmadı ancak zaten saçım istediğim uzunlukta olduğu için bunu dert etmedim. Daha sonra aynı yere 2. kez yaptırmaya gittim ve kullanılan markaya merak edip baktım. Bio Keratin Gold markasını kullanıyorlardı. Bende bu markayı not ettim. Geçenlerde yine brezilya fönü yaptırmayı düşünüyordum ancak bu gittiğim kuaförün yaptığı işlemden memnun kalsam da biraz ilgisiz oldukları için tekrar gitmek istemiyordum. 'Acaba bu markayı perakende olarak alabilir miyim evde hem kendime hemde anneme yaparım.' diye düşündüm ve tabi ki Google amcaya sordum. Keratinin fiyatını görünce resmen 'Ay ben şok!'


Ürün N11, Hepsiburada,Gittigidiyor gibi sitelerde satılıyor. Sadece keratinin fiyatı 23 TL civarı , 3'lü set olarak alırsanız(Arındırıcı şampuan, keratin ve saç kremi) 50 TL civarı ancak fiyatı sabit değil her dükkanda değişiyor. Ben hepsiburada.com'da Forbest Cosmetics(ürüne gitmek için tıklayın.) te ürünü 22,94 TL ye buldum ve  siparişimi verdim.






Brezilya fönünü uygulamadan önce saçlarınızı önce arındırıcı şampuan ile yıkayıp daha sonra brezilya fönü uygulaması yapmanız gerekiyor. Arındırıcı şampuan saçta ki kalıntıları temizleyip, saç tellerini brezilya fönüne hazırlıyor. Bunun için bende Toni&guy markasının arındıcı detox şampuanı vardı ve onu kullandım. Ancak sizde arındırıcı şampuan yoksa Bio Keratin Gold setini alabilirsiniz.


İlk uygulamayı ben anneme yapmaya karar verdim çünkü hem daha önce bu konuda tecrübem vardı, hemde onun saçı kıvırcığa yakın dalgalı olduğu için sonucu daha iyi görebilirdik. Önce arındırıcı şampuan ile saçlarını iki defa yıkayıp ardından kuruttuk. Daha sonra ince tutamlar halinde saç boyama fırçasının ucuyla biraz  keratin alıp onu o tutama yedirdim. Keratin saça kolay yediriliyor ve uygularken saç inanılmaz yumuşacık oluyor. Bu sebeple keratini fırçaya fazla almazsanız daha iyi olur. 

Tüm saça bu şekilde keratini yedirdikten sonra beklemeye başladık. Şişe üzerinde 15 dakika beklememiz yazıyordu. Ben kuaförde yaptırdığımda 1 saate yakın beklettiler.  Ancak annem çabuk bunaldığı için biz yarım saat kadar bekledik. Şişede saçı 1 kat fönlemek gerektiği yazıyordu fakat ben fön çekemeyeceğim ve fönüm o kadar güçlü olmadığı için kalın dişli bir tarakla saçı fönler gibi kuruttum. Kurutma işlemi bittikten sonra ince tutamlar halinde saçı düzleştirdim ve işlemimiz bitti. Şişede bu işlemden sonra saçı yıkayın yazıyordu ancak yıkarsak brezilya fönü değil keratin bakımı yapmış olacaktık. Aynı markayla daha önce brezilya fönü yaptırdığım için bu konuda tereddüt etmedim saçı yıkamadık ve o şekilde bıraktık. Ertesi gün annem yine düzleştirici ile bir kat saçlarını düzleştirdi. 3. gün tekrar bir kat düzleştirici yaptık ve artık annem saçlarını yıkadı. Bütün bu süreçte saçlarınızı toplamıyorsunuz, su ile temas ettirmiyorsunuz yoksa fön bozulur.


Soru: Keratin sürme işlemi ne kadar sürdü?

*Annemin saçları kıvırcığa yakın dalgalı bu yüzden tararken, saçı boyarken, düzleştirirken inanılmaz zor oluyor. Saçları böyle olanlar veya daha önce böyle bir saçı olan tanıdığının saçını boyamış olanlar varsa anlayacaktır ne demek istediğimi. Ben keratini uygularken yada düzleştirirken hiç zorlanmadım. Normalde annemin saçlarını boyarken 1 saatten fazla zaman harcıyorum ancak keratini sürer sürmez saç yumuşacık olduğu için 20 dakikada falan bitti işimiz.


Soru: Kokusu rahatsız ediyor mu?


*Normalde brezilya fönü yaparken kokusu ve kuruturken çıkan duman gözü ve genzi yakıyor. Ancak benim fönüm çok kuvvetli olmadığı için kuaförde ki gibi çok fazla duman çıkmadı, çıkan dumanda bana pek etki etmedi ancak annemin gözleri biraz yandı. Saçı düzleştirirken biraz daha fazla duman çıktı bu sefer benimde gözlerim biraz yandı.


Soru: Ne kadar keratin kullandın?

*Uygulamada çok fazla keratin kullanmadığımız için şişenin yarısından biraz fazlası dolu kaldı. Yani neredeyse 4-5 kullanımlık daha keratinimiz var.


Soru: Duştan sonra fönler gibi kurutmasak yine de saçımız düz olur mu?

*Saçın düz kalması ve uzun süreli kullanım için duştan sonra karıştırarak değil de fönler gibi kurutmanız gerekiyor. Ancak dönme kudurmasanız saçınız dümdüz olmasa da düz kalıyor.


Soru: Daha yoğun ve kıvırcık saç ne kadar süre beklemeli?

* En fazla 1 saat bekletebilirsiniz. Dediğim gibi benim saçlarım hafif dalgalı olmasına rağmen kuaförde 1 saate yakın beklettiler. Ancak annem çabuk bunalan bir insan olduğu için biz yarım saat bekledik.


Soru: Sülfatsız şampuan kullanmak şart mı?

*Brezilya fönünden sonra sülfatsız şampuan kullanırsanız daha uzun süre dayanıyor. Ancak ben normal şampuan kullanmıştım buna rağmen 4 aya yakın fönüm bozulmadı.

Soru: Keratin bakımıda böyle mi yapılıyor?

* Brezilya fönü değilde sadece keratin bakımı yapmak istiyorsanız şişe üzerinde yazan adımları izleyip daha sonra saçlarınızı yıkayabilirsiniz.

Soru: Brezilya fönünden sonra saçınızda ne gibi değişiklikler oldu?

* Eğer saç dökülmeniz varsa kesinlikle saç dökülmeniz kesiliyor. Duştan sonra fönle kurutmasanızda saçlarınız daha hızlı kuruyor. Saç uzamanızı hızlandırıyor. Saçlarınız sert ve kırıksa saçlarınızı onarıyor.
                     


Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.Görüşleriniz benim için değerli.

@bilgilikus